Om Brugerindlevelse

Nøglen til den gode brugeroplevelse ligger i at kunne forstå sine brugere og leve sig ind i deres situation.

You’ve got to start with the customer experience and work backwards to the technology. You can’t start with the technology and try to figure out where you’re gonna try to sell it.

Steve Jobs

Alle vil gerne have den gode brugeroplevelse. Men arbejdet med brugeroplevelsen kommer tit til at handle om at man bygger noget, som man så tester på nogle brugere.

Før man kan arbejde med oplevelse, må man have indlevelse; et brændende ønske om at forstå sine brugere og kunder, så man kan sætte sig i deres sted.

Det er, hvad du kommer til at læse om her. Det kommer til at handle om tilgange, konkrete værktøjer og en masse derimellem.

Mit navn er Lars K Jensen, og jeg har arbejdet med digital udvikling og produktudvikling i mediebranchen i mere end 10 år. Jeg arbejder som Head of Digital & Product hos Willmore, der hjælper især medier med at forstå deres brugere.

Jeg udgiver også Digital Ugerevy og Medieblogger – og du kan læse mere om mig på larskjensen.dk.

Du er velkommen til at skrive til mig på:
lars [snabel-a] willmore . dk

ArtiklerVærktøjer